A “Mattias IA Eklundh kedvence” különdíj nyertese: Kóródi Tamás

Szia Tamás, te nyerted a „Mattias IA Eklundh kedvence” különdíjat a 2012-es Jónás Tamás Gitárversenyen. Gratulálunk, és köszönjük, hogy elvállaltad ezt az interjút! Mikor kezdtél el gitározni, és hogyan jött az ötlet a zenélésre? A családodban zenélt valaki?

14 évesen kaptam meg az első gitáromat . Abban bíztam, hogy imponálni fog a lányoknál!!! De NEM …Nem zenél senki.

Kik a kedvenc gitárosaid és melyek a kedvenc együtteseid?

Kedvenc együttesem nincs, de ha muszáj lenne választanom, hogy kit hallgassak életem végéig, akkor az Scott Henderson lenne.

Mik a távlati céljaid, terveid a zenéléssel? Milyen eredmények elérése esetén éreznéd azt, hogy elérted a célodat, mint gitáros?

Szeretnék nagyon gazdag és híres lenni.

Játszol-e most együttesben, és ha igen, akkor hol láthat titeket legközelebb a közönség?

Nincs zenekarom.

Milyen módszereid vannak a gyakorlásra? Hogy osztod be a gyakorlást, és mennyi időd jut rá egy héten?

Szerintem a legjobb módszer, leülsz a fenekedre és gyakorolsz, ez az én módszerem is. Változó, hogy mennyit gyakorlok egy héten, de igyekszem minden nap kezembe venni a hangszert.

Mi a kedvenc hangnemed és/vagy akkordod? Milyen hangulata van?

Moll maj 5b szekund fordításban, igen érdekes akkord :)

Hol hallottál a Jónás Tamás Gitárversenyről? Mi alapján döntötted el, hogy indulsz rajta?

Az egyik fórumon hallottam a versenyről, a legfőbb célom az volt, hogy a külföldi zsűri meghallgassa és véleményezze a játékomat.

A gitárversenyre készített szólód, amellyel megnyerted a kategóriát, milyen arányban tartalmaz improvizált részeket, és mennyi az előre megírt rész benne?

Ezt a szólót végig megírtam.

Hogyan jött az ötlet a Mission Impossible főtéma beépítésére? Szoktál máskor is kísérletezni ismert dallamok átdolgozásával?

Eredetileg a „Kis kece lányom…” népdal lett volna az indító téma, de egy alkoholmámoros este a lakótársammal elkezdtünk gondolkodni, hogy egy másik dallam viccesebb lenne. Több próbálkozás után esett a választás a Mission Impossible film zenéjére, ez tűnt a legviccesebbnek. Nem szoktam ismert dallamok átdolgozásával foglalkozni.

Melyek az erősségeid a gitározáson belül (improvizálás, pontosság, hallás, egyes technikák), és mely területeket érzed a leginkább fejlesztendőknek?

Az improvizálásra fektetem a legnagyobb hangsúlyt, nekem ez az egyik legfontosabb része a gitározásnak, de igen nagy baklövés lenne azt állítani, hogy bármely másik nélkül tudna működni a többi.

Köszönjük az interjút, és még egyszer gratulálunk!

Hozzászólás