Interjú a kategóriagyőztesekkel 04 – Lelovics György

Szia Gyuri, megnyerted a Legötletesebb Momentum kategóriát a 2012-es Jónás Tamás Gitárversenyen. Gratulálunk, és köszönjük, hogy elvállaltad ezt az interjút!

Én köszönöm a lehetőséget!:)

Mikor kezdtél el gitározni, és hogyan jött az ötlet a zenélésre? A családodban zenélt valaki?

Gitározni gimis koromban kezdtem. Maga az ötlet hogy nekem zenélnem kell valahol Siófok-Budapest vonalon született meg hazajövet a gólyatáborból:) Meghallottam a Metallica: One c. számot és onnantól nem volt megállás:) Hozzáteszem ez egy igazán éles váltás volt, mert előtte nagy Roxette fan voltam, de az nem inspirált annyira hogy hangszert fogjak a kezembe. A családomban édesanyám zongorázott, de akkoriban, amikor még játszott rajta, jobban el voltam foglalva a G.I Joe-val mint hogy inkább muzsikáljak. A pianínót is inkább matchbox pályának használtam. Utólag bevallom, azért sajnálom hogy nem kaptam rá korábban.

Kik a kedvenc gitárosaid és melyek a kedvenc együtteseid?

Hát pont az egyik zsűritag Mattias IA Eklundh az egyik nagy kedvenc gitárosom, és Paul Gilbert a másik. Ők azok akik számomra a nagyon fúúúdejó gitárzenét játsszák, de számtalan sok kedvenc gitárosom van még. Pl: Tommy Emmanuel, Andy Timmons, Andy Mckee, Donn Ross, + még csilliárd név, vagy ha kávéházam lenne csak Igor Presnyakov játszana ott:)

Együttesből is számtalan kedvenc van. Freak Kitchen, vagy Mr. Big (de gondolom ezt le sem kellett volna írnom:), Slipknot, Volbeat, NIN, Muse, Toto, Skrillex, Korn, meg sok dábtepp ember, meg Pendulum, Enter Shikari és itt is plusz 3 darab A3-as lap:) Ha megengeded, azért néhány magyar bandát is felsorolnék: Uzipov, Leander, My Small Community, European Mantra, Soerii és Poolek (nagyon agybeteg bulikat csinálnak!), Csakazértis, Kerekes Band, és hattttalmas nagy kedvencem a MEX (amíg léteztek)

Mik a távlati céljaid, terveid a zenéléssel? Milyen eredmények elérése esetén éreznéd azt, hogy elérted a célodat, mint gitáros?

Hát távlati céljaim tényleg nincsenek, maximum álmaim! Egyszerűen szeretek zenélni és ezért csinálom. Igazából az hogy eredményeket érjek el azt nem én döntöd el (szerintem) hanem a közönség akinek játszom. Ha tetszik nekik, akkor az a legjobb eredmény. Talán egy célom van. Megpróbálni valami egyedit alkotni, ami manapság nagy kihívás. Nem is biztos hogy valaha is össze fog jönni, de törekszem rá hogy olyan muzsikát írjak amire nem lehet azt mondani hogy olyan mint a…. (nekem pl. a Freak Kitchen ilyen)

Játszol-e most együttesben, és ha igen, akkor hol láthat titeket legközelebb a közönség?

Hajjaj persze hogy játszom. Azt szeretem a legjobban! Játszom Virághalmy Bálinttal a Facemelters nevű formációban, gitározom a Deniz akusztik nevű formációban, akikkel volt szerencsém az MR2-akusztik műsorban zenélni. Van egy másik rap-metal projekt a tarsolyban, ami a Proof Of Life névre hallgat sajnos velük mostanában nem voltunk aktívak, és nemrég álltunk össze nagyon régi barátaimmal muzsikálni (legutoljára gimiben zenéltünk együtt) az Awake nevű formációban. Velük nemsokára játszunk is az R33-ban okt.18-án. Bárkit szeretettel várunk, a belépés ingyenes!

A gitárversenyen többek között az Árkádia Hangszerbolt által felajánlott egy évere elegendő húrkészletet, és az Oroszlánbarlang Ibanez hangológépét nyerted. Kérlek, mesélj nekünk kicsit ezekről a nyereményekről, mik a tapasztalataid a hangológéppel, és milyen húrokat választasz az Árkádiában?

Mióta az Ibanez hangolót használtam sokkal tisztább és szárazabb érzés a játékom:) Ezt lehet akár szó szerint is érteni mert sajna nem volt csak a fülem amivel behangolhattam volna az akusztikus gitáromat. Így ez nagyon kapóra jött. Az Árkádia Hangszerbolttal még nem volt időm felvenni a kapcsolatot, de hamarosan megteszem mert égető szükségem lenne már új húrokra:)

A kategóriagyőzelemért kapott oklevelet tuti be fogom kereteztetni és kitenni a falra :) Sajna még a “Timeless Hour” CD-t sem volt időm meghallgatni, de lassan jönnek az ünnepek és bepótolom e hiányosságomat.

Milyen módszereid vannak a gyakorlásra? Hogy osztod be a gyakorlást, és mennyi időd jut rá egy héten?

Gyakorolni általában számírás közben szoktam, mert akkor jönnek az új dolgok, és ha íródik valami jó részlet azt kigyakorlom. Sajnos időm nem annyi van rá, mint amennyit szeretnék

Mi a kedvenc hangnemed és/vagy akkordod? Milyen hangulata van?

Hmmm Talán a D dúr mert drop D hangolásban jól meg lehet pengetni marha jól szól és közben pózerkedhetsz is kedvedre :)

Hol hallottál a Jónás Tamás Gitárversenyről? Mi alapján döntötted el, hogy indulsz rajta?

A versenyről a Hangmester fórumán hallottam először. Az hogy induljak, pedig azért volt, mert meghallgattam az alapot és jöttek rá az ötletek. Nekem ennyi elég is volt indoknak. Na és persze egy jó adag exhibicionizmus is az indokok közé tartozik :)

A gitárversenyre készített szólód, amellyel megnyerted a kategóriát, milyen arányban tartalmaz improvizált részeket, és mennyi az előre megírt rész benne?

Először improvizáltam az alapra, és abból jobb részeket megtartottam, majd azokat sorrendbe helyeztem, hogy egy kerek egészet adjon. Leírva egyszerűnek hangzik, de több mint hat napot töltöttem vele, amíg eljátszottam a végleges verziót, amivel már elégedett voltam és ki mertem engedni a kezeim közül. Jobban szeretek egyébként írni dolgokat, mint improvizálni. Az sajnos nem megy annyira mint kéne.

Mi volt az eddigi legérdekesebb koncertélményed zenészként, és nézőként?

Nézőként az egyik legérdekesebb élményem volt, amikor egy fiatal lánnyal kellett élet-halál harcot vívnom egy Paul Gilbert pengetőért. Kemény csata volt de én nyertem :)

A zenészes sztorikból meg ugye 22234234db A2-es lap sem lenne elég. úgyhogy abba most ha megengeded nem kezdek bele :)

Melyek az erősségeid a gitározáson belül (improvizálás, pontosság, hallás, egyes technikák), és mely területeket érzed a leginkább fejlesztendőknek?

Hát improvizálni jól marha nehéz, mert nagyon ott kell lennie az embernek fejben, hogy egy nagybetűs JÓT improvizáljon. Azt mindenképp fejlesztendő területnek érzem. Amit pedig szeretném ha lenne, az az a rutin ami megvan azokban az emberekben (pl: Peta, Dandó Zoli) hogy halál mindegy milyen gitár van a kezükben, és milyen erősítőn játszanak, az a hangszer akkor is megszólal! Amit erősségként megneveznék hogy imádok hülyülni a hangszerrel amiből néha jó dolgok is születnek

Köszönjük az interjút, és még egyszer gratulálunk!

1 thoughts on “Interjú a kategóriagyőztesekkel 04 – Lelovics György

  1. Visszajelzés: Ma este: Awake + Steal koncert az R33-ban | Gitárverseny 2012

Hozzászólás